Datos personales

Mi foto
Mestre d'Educació Primària

domingo, 13 de octubre de 2013

Organització del PLE

Sempre m’he considerat una mica “analfabet” en el món de les noves tecnologies, per aquesta raó tinc moltes expectatives posades amb aquesta assignatura. Penso que puc aprendre moltíssim en aquest camp que en els darrers anys ha guanyat força fins al punt de convertir-se en el present dels nins, i per tant, nosaltres com a docents hem de dominar per a poder ensenyar als infants amb qualitat. Penso que els nins de les darreres generacions i de les vinents, aprenen millor si els hi atraques el que tenen al seu voltant, i la realitat més propera que tenen, mirin on mirin, son aquestes noves tecnologies.
Esper durant el semestre poder aprendre noves eines que fins ara desconeixia i que em poden ajudar a organitzar-me millor, a cercar informació de forma més senzilla, a fer arribar el que aprenc o se a altra gent, en general, aprendre recursos per poder, en un futur, no només seguir utilitzant-los jo, sinó poder ensenyar-los als meus alumnes.
A més d’aprendre pàgines i recursos per poder utilitzar amb els infants, m’agradaria també poder agafar idees per fer projectes amb ells, per crear situacions d’aprenentatge on els nins estiguin motivats, on se sentin part important d’un “projecte” que els farà aprendre, i on es podrà donar un aprenentatge significatiu.
En definitiva, esper aprendre per poder ensenyar, tant com en sigui possible. Quant més aprengui jo, més i millor podré ensenyar als meus alumnes.

Durant la realització del qüestionari em vaig adonar de fins a quin punt estan integrades en la nostra vida les noves tecnologies. Potser ens considerem “tradicionals o clàssics” en aquets aspectes, però el cert es que avui en dia gairebé tothom té un smartphone i/o una conta en alguna xarxa social. Això són dos dels molts d’exemples que podem trobar a les nostres vides de com les noves tecnologies s’han integrat en el nostre dia a dia. Tenim un sistema de missatgeria instantània en línia que ha permès que ens puguem enviar correus amb informació, imatges, documents, etc. d’es d’on i quan vulguem, i que ha permès que puguem estar en contacte amb gestions i serveis i poder obtenir resposta al moment.
Penso que si ens aturem a pensar, com he fet desprès de la realització del qüestionari, ens adonarem que les tic estan a tot arreu, als nostres telèfons, tablets u ordinadors, a les nostres cases i feines, i esperem que cada pic amb més protagonisme, a les nostres escoles.

Fins al moment, hem tengut dues experiències pràctiques. La primera d’elles és twitter. Vam crear un twitter i tenim un grup de classe on podrem compartir les nostres carpetes d’aprenentatge i on podrem comunicar-mos, resoldre dubtes i compartir altres tasques. Pens que és una bona experiència per tots nosaltres tenir al nostre abast un espai com aquest.

Per una altra banda, ens hem iniciat amb Symbaloo, un espai que ens permet organitzarmos de forma ordenada. Mai havia sentit parlar d’aquest espai web, però penso que és de gran utilitat per tot aquell que vulgui tenir ben organitzats els espais web que sol visitar. A més, permet tenir “mini espais” orientats a diferents àmbits. En el meu cas, tenc un espai acadèmic, un d’altre personal, i un darrer amb les RSS de tots aquells mitjans electrònics que m’interesen, on predominen la premsa balear i la premsa esportiva. 

A continuació, us mostro els meus espais anteriorment mencionats a Symbaloo:

El meu espai Personal

El meu espai acadèmic

El meu espai de notícies

No hay comentarios:

Publicar un comentario