Edmodo és una xarxa social educativa. Hi ha dos rols possibles, el de professor i el d’alumne. Quan un usuari és enregistrat, ha de notificar el seu rol. Els grups són tancats i per accedir-hi has de tenir una clau d'accés.
Les activitats que es poden dur a terme dins Edmodo són educatives, i van des de compartir un text, mostrar un document, compartir imatges, compartir vídeos, crear qüestionaris i enquestes, etc.
Aquesta xarxa social, pot resultar d’utilitat per a professorat que vol introduir les xarxes socials dins la seva metodologia però, alhora, li preocupen aspectes com la privacitat i la concentració en la feina.
En en el nostre cas, el nostre grup classe té el nom del projecte que hem tengut durant tot el curs, Cuentacuentos.Cuentapelis. Hem adjuntat totes les tasques que hem fet al llarg del projecte, especificant als infants el que han de fer, i hem afegit una prova on trobaran preguntes de vertader/fals, preguntes amb múltiples respostes i preguntes de relacionar. D'aquesta forma, totes les tasques que hem anat realitzant al llarg del projecte queden adjuntades per l'alumne com una Unitat Didàctica amb l'objectiu de que els infants aprenguin i desenvolupin la seva imaginació de la mà dels personatges Disney.
A més, hem volgut afegir una enquesta per saber quina seria l'activitat que més els ha agradat, per saber-ho de cara a futures creacions. Un cop llest, el nostre edmodo com a docents queda així:
També, hem volgut afegir una sèrie d'alarmes o notificacions per als alumnes per que pensin a realitzar la tasca. Les tasques les han de realitzar abans de dia 14 de febrer, mentre que la prova tenen fins dia 20 de febrer. A part de les dues notificacions que tendran per recordar-los la tasca, podran consultar el calendari d'Edmodo on apareixeran les tasques presentades de la següent forma:
Aquest és l'espai que hem creat pels alumnes. Si vols incorporar-te com alumna i participar, fes clic a l'enllaç i introdueix el codi del grup:
Classe Contacontes/Contapelis Codi de grup: h6ct5g
Reflexió
Aquets darrers dies de classe hem debatut sobre l’ús
de Xarxes Socials a les aules de Primària. Moltes posicions a favor i moltes en
contra, totes defensades per raonades postures que ens feien difícil extreure
conclusions clares.
No obstant treballar amb Edmodo m’ha fet posar-me
de part de les Xarxes a l’aula. Penso que si es treballa amb un programa com aquest, de forma correcta, podem obtenir
molt bons resultats.
Per una banda els alumnes que disposen d’ordinador
a les seves cases podrien treballar de forma autònoma, mentre que per tots
aquells que no en tinguéssim, podríem mirar d’arribar a algun acord amb el
centre per a que l’escletxa digital no afectés als més desfavorits.
Per altra banda, no hem d’oblidar, que en els
temps que corren on els alumnes conviuen amb les TIC, realitzar tasques amb els
ordinadors és una forma molt motivadora de promoure el coneixement.
Des del punt de vista del docent, és molt
efectiva aquesta forma de treballar. Aquest pot compartir continguts amb els
alumnes que molt bé podria explicar a l’aula, i posteriorment podria compartir
tasques per a que els alumnes les fessin de forma autònoma. A més, el fet de
que aquest programa permeti al docent veure qui ha realitzat les tasques o
proves i si les ha realitzat de forma correcta, i d’aquesta forma poder
avaluar.
Per una altra banda, des del punt de vista de l’alumne,
la seva identitat queda en tot moment protegida, a la vegada que pot estar en
contacte amb tots els membres del grup – classe.
En conclusió, em declaro
a favor de les xarxes socials a l’aula sempre que siguin com Edmodo, ja que no
totes són adients per a l’Educació Primària. Hem d’anar alerta amb les
característiques de les xarxes, i sobretot, si ens decidim a aplicar-les, el
docent ha de tenir present que les ha de dominar a la perfecció, i d’aquesta
forma, obtenir un millor i major benefici.
No hay comentarios:
Publicar un comentario